پنج مزیت جراحی لثه با لیزر

لیزرها با کاربرد های مختلف از جمله جراحی لثه همواره برای مراقبت های دندانی استفاده می شوند. اگر بخواهید از بیماری های لثه جلوگیری و یا لبخند خود را زیباتر کنید، لیزر نسبت به جراحی های تهاجمی سنتی گزینه بهتری است.

جراحی لثه با لیزر چیست؟

جراحی لثه با لیزر یک جراحی مدرن جایگزینی است که در آن از انرژی نور برای بهبود سلامت دهان و لبخند شما استفاده می شود. از این روش برای از بین بردن باکتری ها و تحریک رشد استخوان در اطراف دندان های موجود استفاده می شود. لیزر دندانپزشکی حساسیت بالای دندان ها، بیماری لثه و پوسیدگی دندان را درمان می کند و حتی می تواند بافت لثه را برای اصلاح لبخند لثه ای تغییر شکل دهد.

پنج مزیت جراحی لثه با لیزر چیست؟

اهداف جراحی لثه با لیزر معکوس کردن اثرات مخرب باکتری ها و کمک به حفظ سلامت دهان است. البته مزایای بسیار دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به پنج مورد آن ها اشاره می کنیم.

1. کمتر تهاجمی

جراحی با لیزر نسبت به روش های قدیمی تر جراحی لثه، بسیار کم تهاجمی است. جراحی سنتی لثه به ابزارهای پزشکی نیاز دارد که در بافت لثه برش ایجاد می کنند و زخم های دردناکی باقی می گذارند که نیاز به بخیه و زمان التیام دارند. از آنجایی که لیزر هرگز روی بافت لثه شما برش نمی دهد، خطر عفونت، حساسیت و خونریزی بعد از عمل را کاهش می دهد. پس با این شرایط خطر عوارض نیز کم است. از آنجایی که لیزر درمانی بسیار ملایم است، بسیاری از بیماران ترس کمتری برای رفع مشکلات دهان و دندان خود دارند.

2. بیماری لثه را درمان می کند

ژنژیویت (مرحله اولیه بیماری لثه) در صورت عدم درمان به موقع منجر به بیماری لثه می شود و اگر بیماری لثه هرگز درمان نشود منجر به از دست دادن دندان می شود. بیماران مبتلا به بیماری لثه پیشرفته می توانند با لیزر درمانی، دندان های طبیعی خود را نجات دهند. بیماری لثه شما را با باکتری های عمیقی مواجه می کند که تمیز کردن منظم دندان نمی تواند آنها را برطرف کند. لیزر به احتمال زیاد تمام باکتری های مضر را، حتی زمانی که در پاکت های عمیق تر گیر افتاده اند، از بین می برد.

درمان جراحی لثه با لیزر دکتر علیرضا میرزائی
جراحی لثه با لیزر توسط دکتر علیرضا میرزائی متخصص لیزر و جراح دندانپزشک

3. لبخند را بهبود می بخشد

دندان های صاف و سفید و لثه های زیبا به بالا رفتن اعتماد به نفس شما کمک می کنند. آیا دندان های شما کوتاه هستند یا فکر می کنید لبخند شما خیلی لثه ای است؟ اگر احساس می کنید نسبت بافت لثه به دندان نامتعادل است، جراحی لثه با لیزر شکل لثه های شما را تغییر داده؛ بافت اضافی را کوتاه می‌کند و لبخند زیبایی را که همیشه می‌خواستید به شما می‌دهد.

4. لیزرها دقیق هستند

هیچ بافت لثه سالمی در طی جراحی لثه با لیزر آسیب نمی بیند. متخصصان از لیزر برای رفع بافت آسیب دیده و تحریک رشد بافت جدید و سالم استفاده می کنند. این روش فوق العاده دقیق و درست است. خود لیزر بافت لثه سالم را از بافت لثه مضر متمایز می کند. علاوه بر این، روی استخوان ها یا دندان ها تأثیر نمی گذارد.

5. بهبودی سریع

زمان بهبودی جراحی های سنتی لثه هفته ها طول می کشد و همراه با درد، تورم و رژیم غذایی مایع است. این زمان برای جراحی لثه با لیزر 24 ساعت طول می کشد و بیماران معمولاً فقط ناراحتی خفیفی را احساس می کنند. از آنجایی که هیچ گونه برش یا بخیه ای در کار نیست، فرآیند لیزر بهبودی سریع را با حداقل زمان التیام ارائه می دهد. با استفاده نکردن از ابزارهای جراحی سنتی مانند چاقوی جراحی، پزشک بافت کمتری را برمی دارد و باعث درد، خونریزی و التهاب کمتری می شود.