دندان پزشکی بدون درد – سیستم واترلیز (Waterlase)

واترلیز

تکنولوژی هر روزه در حال تغییر زندگی ما است. در همین راستا دندانپزشکان نیز به طور فزاینده ای استفاده از ابزارهای پیشرفته از جمله لیزرهای دندانپزشکی را برای مراقبت از سلامت دهان افراد انتخاب می کنند. بسته به نوع لیزری که دندانپزشک استفاده می کند، آن ها می توانند با موفقیت بسیاری از بیماری های رایج دندان را به روشی ملایم و کم تهاجمی درمان کنند.

بایولیز (BIOLASE) مبتکر پیشرو جهان در لیزر های دندانپزشکی است. با هزاران لیزر مورد استفاده در جهان، میلیون ها بیمار مزایای لیزر دندانپزشکی مانند روش های ملایم تر و بهبودی راحت را تجربه کرده اند.

سیستم واترلیز (Waterlase) که جایزه هایی را هم گرفته است جایگزینی امن و ملایم برای ابزار های دندانپزشکی سنتی است. واترلیز با استفاده از انرژی لیزر و اسپری آب می تواند بسیاری از روش ها را بدون شات یا مته انجام دهد. بیایید ببینیم چگونه دندانپزشک از واترلیز برای ارائه جدیدترین فناوری ها در مراقبت های دندانپزشکی استفاده می کند.

مزایای استفاده از واترلیز

تقریباً بدون درد

آیا از رفتن به دندانپزشکی می ترسید زیرا صدای وحشتناک مته را در گوش خود می شنوید؟ یا شاید از آمپول وحشت دارید؟ و چه کسی دوست دارد مطب دندانپزشکی را با صورت افتاده یا پف کرده ترک کند؟ این ترس ها را می توان با دندانپزشکی واترلیز کاهش داد. واتر لیز یک لیزر دندانپزشکی است که به دندانپزشک اجازه می دهد تا از حداقل بی حسی استفاده کرده و در برخی موارد حتی بدون استفاده از بی حسی یا مته بسیاری از کار های معمول دندانپزشکی را انجام دهد.

دندانپزشکی طبیعی تر

واترلیز، آب، هوا و انرژی لیزر را برای استفاده ایمن بر روی بافت انسان در دهان ترکیب می کند. دندان های ما تا حدی از آب تشکیل شده اند و هنگامی که لیزر با دندان تماس پیدا می کند، مولکول های آب را تحریک می کند تا دندان را برش دهند. این فناوری ثبت شده به جلوگیری از ایجاد گرما کمک می کند و تجربه ای تقریباً بدون درد را برای بیمار به ارمغان می آورد و در عین حال آئروسل کمتری نسبت به هندپیس های دندانپزشکی سنتی ایجاد می کند.

دندانپزشکی راحت تر

حتی کسانی که به طور منظم نخ دندان کشیده، مسواک زده و از فلوراید استفاده می کنند، گاهی اوقات باز هم در نهایت دندان هایشان دچار پوسیدگی شده و نیاز به مراجعه به دندانپزشکی خواهند داشت. ممکن است به دلیل مشغله وقت نداشته باشید که برای کار دندانپزشکی چند مراجعه را در بین برنامه خود بگنجانید. با واترلیز لازم نیست نگران باشید! واترلیز به اندازه کافی ملایم است که دندانپزشک می تواند بیشتر نیاز های دندانی شما را در یک بار مراجعه کامل کند.

 

dr mirzaie

دکتر علیرضا میرزائی جراح دندانپزشک و متخصص لیزر از دانشگاه آخن آلمان

خواندن و آگاهی بیشتر در مورد “دندانپزشکی بدون درد “
این مقاله نیز  سودمند می باشد

دندانپزشکی بدون درد


دندانپزشکی ایمن و دقیق

واترلیز برای کاربرد های دندانپزشکی متعددی کارایی دارد که می تواند هم در کودکان و هم در بیماران بزرگسال بکار رود. یکی از بزرگترین نقاط قوت واترلیز دقت آن است!

در زمان انجام کار با مته های دندانپزشکی معمولی مقادیر زیادی از دندان برداشته می شود و ساییدن و چرخاندن مداوم فرز مته می تواند باعث ایجاد گرما، درد و ترک های میکروسکوپی شود که احتمالاً منجر به عفونت های بعدی در زیر پرکردگی خواهد شد.

از طرف دیگر واترلیز مقادیر بسیار دقیقی از دندان را بدون آسیب رساندن یا ترک خوردن بقیه دندان برمی دارد! و از آنجایی که بسیار دقیق است، به ندرت به بی حسی نیاز خواهید داشت!

 

های دندانپزشکی

 

کاهش خطر آلودگی متقاطع

اگر تا به حال مسمومیت غذایی داشته اید، می دانید که آلودگی متقاطع چیست: مواجهه با باکتری در جایی که انتظارش را ندارید. احتمال آلودگی متقاطع بین بیماران در هر محیط دندانپزشکی یا پزشکی خطری واقعی و به طور گسترده مستند شده است.

واترلیز پتانسیل کاهش این خطر را دارد زیرا بدون تماس با دندان انجام می شود. دندانپزشک آموزش دیده واترلیز با سری های یکبار مصرف و قابل تعویض کار می کند. بنابراین لازم نیست نگران چیزی باشید که ممکن است قبلاً در دهان شخص دیگری بوده است.

دکتر علیرضا میرزائی
  • دانش آموخته لیزر از دانشگاه RWT آخن آلمان
  • مشاور عالی بخش لیزر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی
  • مدرس رسمی Institute of Esthetic & Restorative Dentistry آلمان
  • مدرس بخش لیزر آکادمی اندودانتیکس های ایران

برای دریافت بهترین راهکار و مشاوره برای اصلاح طرح لبخند ، بازسازی دندان های از دست رفته و تجربه دندانپزشکی بدون درد با مطب دکتر علیرضا میرزائی ۰0114423450322391662 –021 تماس بگیرید.

و یا پیام خود را در فرم ارسال پیام برای ما بفرستید »

شماره واتساپ ۰۹۳۸۳۸۰۱۵۳۴ 

Choose your preferred day and time.

Contact you – free consultation