Search
Close this search box.

چرا لیزر بهترین گزینه برای لیفت لثه می باشد؟ | کانتورینگ لثه

کانتورینگ لثه به تغییر شکل خط لثه برای بهبود ظاهر آن و سلامت دندان های شما اشاره دارد.

بیایید در ابتدا در مورد جراحی سنتی پریودنتال صحبت کنیم و سپس آن را با تکنیک های پیشرفته ای که از فناوری لیزر دندانپزشکی استفاده می کنند مقایسه کنیم.

جراحی پریودنتال سنتی چطور انجام می شود؟

در جراحی سنتی لثه از ابزار های سنتی جراحی استفاده می شود. از چاقوی جراحی برای ایجاد برش؛ گاز برای پاک کردن خون و محل زخم و بخیه ها برای بستن محل های برش استفاده می شوند.

روش سنتی تا دهه ها کارامد بوده است. در عین حال دندانپزشکی گام های رو به جلوی زیادی برداشته است. در حقیقت برخی از روش های پریودنتال هنوز هم به چاقوی جراحی و تکنیک های جراحی سنتی نیاز خواهند داشت ولی بسیاری از روش های جراحی مدرن با استفاده از لیزرهای بافت نرم پیشرفته انجام می شوند.

photo 2024 03 11 10 42 44

 

کانتورینگ لثه با لیزر چطور انجام می شود؟

کانتورینگ لثه با لیزر به استفاده از لیزر برای ایجاد برش های دقیق در خط لثه به جای استفاده از چاقوی جراحی و سایر ابزار های جراحی گذشته اشاره دارد. این لیزرها قادرند بافت های ناخواسته را از بین ببرند و زیبایی ظاهر را بالا ببرند.

کانتورینگ لثه با لیزر نسبت به جراحی سنتی دارای چندین مزیت کلیدی است. اجازه دهید برخی از مزایای اصلی آن را بررسی کنیم.

درمان پیگمنتیشن
نمونه درمان جراحی با لیزر توسط دکتر علیرضا میرزائی در این مورد با استفاده از لیزر اربیوم سیاهی و بدرنگی لثه ها برطرف شد.

کانتورینگ لثه با لیزر و خونریزی کمتر در حین جراحی

لیزرهای مورد استفاده بر روی بافت نرم در حین برش دادن، آن ها را هم می سوزانند. این بدان معناست که بیماران در طول جراحی لیزر خونریزی کمتری دارند و خون بسیار کمی را از دست می دهند.

کانتورینگ لثه با لیزر و کاهش خطر عفونت

از آنجایی که لیزر در حین انجام برش آن را می سوزاند، باعث می شود که روش های لیزر لثه بسیار بهداشتی تر از جراحی های سنتی پریودنتال باشد. خطر عفونت در طول عمل کانتورینگ لثه و در طول دوره نقاهت بسیار کمتر است.

کانتورینگ لثه با لیزر و زمان بهبودی کوتاه‌تر

با کاهش خونریزی و به حداقل رساندن ضربه وارد شده به بافت لثه، بیماران معمولاً تنها چند روز پس از جراحی لیزر بهبود می یابند. این کاهش زمان بهبودی برای بیماران بسیار عالی است زیرا آن ها زودتر به حالت عادی بازخواهند گشت. همچنین معمولاً پس از جراحی عوارض جانبی جدی را تجربه نمی کنند و کنترل درد و ناراحتی بعد از لیزر بسیار آسان تر است و سوزش و تورم جزئی دارد.

انتخاب واضح است: آینده با کانتورینگ لثه با لیزر است

با توجه به تمام مزایای ذکر شده در بالا، واضح است که چرا کانتورینگ لثه با لیزر به عنوان گزینه ای برتر نسبت به روش های سنتی جراحی پریودنتال در نظر گرفته می شود. دندانپزشک با شما توضیح خواهد داد که این روش چگونه به بهترین شکل نیازهای شما را برطرف کرده و ظاهر و سلامت خط لثه شما را بهبود می بخشد.

ویدئو | چرا لیزر بهترین گزینه برای لیفت لثه می باشد؟ کانتورینگ لثه

دکتر علیرضا میرزائی
  • دانش آموخته لیزر از دانشگاه RWT آخن آلمان
  • مشاور عالی بخش لیزر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی
  • مدرس رسمی Institute of Esthetic & Restorative Dentistry آلمان
  • مدرس بخش لیزر آکادمی اندودانتیکس های ایران

 

برای دریافت بهترین راهکار و مشاوره برای اصلاح طرح لبخند ، بازسازی دندان های از دست رفته و تجربه دندانپزشکی بدون درد با مطب دکتر علیرضا میرزائی ۰01144234503 تماس بگیرید.

و یا پیام خود را در فرم ارسال پیام برای ما بفرستید »

شماره واتساپ ۰۹۳۸۳۸۰۱۵۳۴

Choose your preferred day and time.

Contact you – free consultation