Search
Close this search box.

اصلاح لیزری طرح لبخند

درمان لبخند لثه ای با لیزر

لبخند لثه‎ای به دلیل رشد بیش از حد بافت لثه و پوشانده شدن دندان‎ها توسط لثه ایجاد می‏شود. این وضعیت باعث می‎شود هنگام لبخند زدن، لثه بلند و دندان‎ها کوتاه دیده شوند. در نتیجه لبخند به نظر نامتناسب می‎رسد. این مشکل به راحتی با روش لیفتینگ یا کانتورینگ لثه قابل حل است.

لیفتینگ یا کانتورینگ لثه

لبخند لثه‎ای با روش زیبایی لیفتینگ یا کانتورینگ لثه اصلاح می‎شود. ابتدا ماده بی‎حسی موضعی به لثه تزریق می‎شود و سپس با لیزر (پرتوی نور متمرکز) مقدار کمی از بافت اضافی لثه بریده شده و لبه‎‎های لثه بالایی شش دندان جلویی، که لبخند را شکل می‎دهند، مجددا شکل داده می‎شود. لیزر با بستن رگ‎های خونی لثه کمک می‎کند تا بافت، سریعتر بهبود پیدا کند.

همه دندانپزشک‎ها در زمینه دندانپزشکی زیبایی تخصص ندارند. بنابراین باید به دندانپزشکی مراجعه کنید که آموزش‎های لازم را دیده باشد و در این زمینه، تخصص و تجربه کافی داشته باشد.

در عمل کانتورینگ لثه‌ها چه اتفاقی می‎افتد؟

بی حسی موضعی به لثه تزریق می‎شود و با استفاده از لیزر (پرتوی نور متمرکز) بافت اضافی لثه بریده شده و لثه دوباره شکل داده می‎شود. ممکن است شکل‎دهی مجدد لثه به تنهایی کافی نبوده و لازم باشد که استخوان جلوی ریشه دندان کاهش پیدا کند. چرا که لبه‎های لثه باید دو الی سه میلی متر از لبه استخوان فاصله باشند.
این عمل به راحتی عمل لیفت لثه نیست. اگر استخوان بیشتر از حد لازم کاهش پیدا کند، بافت عقب می‎رود.  بهتر ات این عمل توسط دندانپزشک متخصص و باتجربه انجام شود، تا نتیجه رضایتبخش و بدون کمترین ناراحتی حاصل شود.

خطرات و عوارض احتمالی جراحی کانتورینگ لثه:

جراحی کانتورینگ لثه بدون خطر نیست. اگر بافت زیادی از لثه برداشته شود، ممکن است تورم ایجاد شود و دهان هرگز به طور کامل بهبود نیابد. در این صورت به درمان‎های بعدی برای اصلاح این اشتباه نیاز است.

تصاویر نمونه درمان های دکتر علیرضا میرزایی

اصلاح لیزری طرح لبخند

 

PHOTO 2020 12 17 08 28 30

 

PHOTO 2020 12 17 08 28 31 3 1

 

PHOTO 2020 12 17 08 28 33 1

 

دکتر علیرضا میرزائی
  • دانش آموخته لیزر از دانشگاه RWT آخن آلمان
  • مشاور عالی بخش لیزر دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی
  • مدرس رسمی Institute of Esthetic & Restorative Dentistry آلمان
  • مدرس بخش لیزر آکادمی اندودانتیکس های ایران

 

برای دریافت بهترین راهکار و مشاوره برای اصلاح طرح لبخند و بازسازی دندان های از دست رفته با روش کاشت ایمپلنت دندان با مطب دکتر علیرضا میرزائی   ۰۹۳۸۳۸۰۱۵۳۴  تماس بگیرید.

و یا پیام خود را در  فرم ارسال پیام برای ما بفرستید »

شماره واتساپ ۰۹۳۸۳۸۰۱۵۳۴ 

Choose your preferred day and time.

Contact you – free consultation